Saturday, March 29, 2014

Zayani Motors celebrates 80 years of excellence with Fuso

In a pleasant ceremony, Zayani Motors (ZM), the exclusive dealers of Mitsubishi in the Kingdom of Bahrain, celebrated the 80th anniversary, of Fuso - the specialized brand of manufacturing the trucks and the buses of Mitsubishi - in the presence of the general manager of the company, Mr. Mohammed Zaki, and several managers and staff of Zayani Motors, at the ZM headquarters in Sitra, recently.

The celebration, took place infront of the first Fuso canter that was sold in Bahrain by ZM which later decided to regain it from the customer, and retain in the company’s premises. 

"We are very proud of the success that Mitsubishi Fuso has achieved over the years, through the sales records on the trucks, buses in addition to the light vehicles, and the satisfaction of the customers,” said Mr. Zaki. 
 
“80 years has passed since Mitsubishi had successfully manufactured the Fuso canter, through all those years, this brand has formed a base of a wide range of happy and satisfied customers which stands out for its high fuel efficiency and optimal total cost of ownership,” he added.
 
Mr. Zaki continued: “One focus of our growth strategy ‘FUSO 2014’ is to be ‘Number One’ with customers, especially in the Bahrain market. That is why one main task is to offer our business partners the most fitting products, solutions and services.”
 
It’s worth mentioning that the first generation of the Fuso Canter truck came on the market in March 1963. Fifty years and eight generations later, Daimler is celebrating the truck as a best-selling hit with global sales of over 3,700,000 units since the market launch in its home market Japan. The light-duty Fuso Canter truck is the flagship of the Daimler subsidiary, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), and is in demand by customers in more than 150 countries around the world.
 
It’s worthy note that ZM Company has come across a long journey of remarkable accomplishments, since it was established in 1994. The success of the company is attributed to the management’s vision, which is followed for 20 years, providing exceptional services in the vehicles distribution to clients in all fields.
 
 

"الزياني للسيارات" تحتفل بمرور 80 عاما على اطلاق "ميتسوبيشي فوزو"

سترة – شركة الزياني للسيارات:

احتفلت شركة الزياني للسيارات، الوكيل الحصري  لسيارات ميتسوبيشي وبيجو في مملكة البحرين ، بمرور 80 عاما على إطلاق علامة "ميتسوبيشي فوزو"، الوحدة الخاصة بصناعة الشاحنات والحافلات لدى الشركة اليابانية الرائدة بصناعة السيارات في حفل بهيج أقيم مؤخرا وذلك بحضور مدير عام الشركة السيد محمد زكي وجميع الإداريين و الموظفين في مقر الشركة بمنطقة سترة. وتم الاحتفال أمام أول شاحنة من "فوزو" باعتها شركة الزياني للسيارات، قبل استردادها مرة أخرى والاحتفاظ بها بمقر الشركة.

 وبهذه المناسبة، قال السيد محمد زكي، المدير العام لدى شركة الزياني للسيارات، "نحن فخورون جداً بالنجاح الذي حققته علامة ميتسوبيشي فوزو  وذلك من خلال المبيعات التي سجلتها الشاحنات والحافلات الخفيفة التي تصنعها هذه العلامة التجارية الرائدة ومن خلال هذا الاقبال الكبير  في السوق على اقتنائها ".

  وأضاف "ان مرور 80 عاماً من العراقة في انتاج المركبات، بالتأكيد فإن دل على شيء، فإنه يدل على الثقة والرضا التي تمتع بها هذه العلامة لدى عملائنا، لما تتسم به من مميزات فريدة كالفعالية العالية في استهلاك الوقود وسعرها المناسب في السوق".  واستطرد قائلاً "إن استراتيجيتنا لهذا العام هو تعزيز الموقع الريادي لهذه العلامة، وخصوصاً في أسواق مملكة البحرين".  

يذكر أن الجيل الأول من شاحنات ميتسوبيشي "كانتر" الخفيفة  قد سجل أول ظهور له بالأسواق في مارس عام 1963. واليوم، وبعد مرور  50 عاماً، وتدشين 8 أجيال، واليوم تعد هذه الشاحنة  الأكثر مبيعاً في العالم بالمقارنة مع نظيراتها من خلال بيع أكثر من 3,700,000 وحدة منذ تدشينها في أسواق موطنها الأم اليابان.  يذكر أن شاحنات ميتسوبيشي "كانتر" يتم بيعها في أكثر من 150 دولة حول العالم.

جديرا بالذكر أن شركة الزياني للسيارات قطعت شوطاً طويلاً مكللاً بالنجاح والانجازات الضخمة منذ تأسيسها في عام 1994 . ويعود هذا النجاح الذي أبهر ونال إعجاب الجميع إلى عامل هام وأساسي ألا وهو الرؤية الثاقبة لإدارة الشركة التي تم ترسيخها قبل عشرين عاماً وستبقى الزياني للسيارات على العهد الذي قطعته على نفسها بتوفير أفضل وأجود الخدمات في مجال توزيع السيارات إلى كافة عملائها في مختلف القطاعات، التجارية منها وغير التجارية.